Tahiti, Fidżi, Singapur, Jacht żaglowy „Windrose of Amsterdam” – Budowa pokładowego systemu zarządzania jachtem
Prace nad projektem były wykonywane w różnych miejscach postoju jachtu m.in. Tahiti, Fidżi, Singapur.
Opis projektu realizowanego przez zespół Salwis:
Przede wszystkim koniecznością było przeprowadzenie modernizacji układu zasilania. Pokładowy system zarządzania wymagał rozbudowy, obecne tam instalacje posiadały wiele nieścisłości oraz błędów.
Podtrzymanie bateryjne żaglowca wymagało udoskonalenia.
Układ synchronizacji generatorów prądotwórczych musiał zostać na nowo opracowany.
Do naszej pracy należało również dokonanie poprawy odczytów danych z wszelkich urządzeń peryferyjnych wykorzystywanych na co dzień.
Realizacja projektu przebiegała w 3 etapach:
Etap I – Tahiti
W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy modernizację istniejącego już systemu zasilania, dzięki temu nastąpiła sprawna synchronizacja 3 odrębnych linii zasobnika energii. Następnie w związku z ograniczonym miejscem w maszynowni, zabudowę oraz konstrukcję wykonaliśmy ręcznie, po czym nastąpił montaż urządzeń. Z racji braku dostatecznego zaplecza technicznego na wyspie, korzystaliśmy z narzędzi dostępnych na miejscu.
Etap II – Fidżi
Rozpoczęty został od przeprowadzenia konfiguracji i kalibracji urządzeń, które zostały zsynchronizowane w pierwszym etapie. Nastąpiła budowa systemu automatycznego, odpowiadającego za załączania generatorów w zależności od zapotrzebowania na energię elektryczną. Wdrożyliśmy opracowanie zintegrowanego systemu zarządzania jachtem.
Etap III – Singapur
Przeprowadziliśmy rozbudowę systemu zarządzania jachtem m.in. integracja z systemem klimatyzacji, opracowaliśmy tryb energooszczędny. Wymieniliśmy moduły pomiaru prędkości obrotowej silnika oraz dokonaliśmy konfiguracji odczytów kąta nachylenia łopatek, zamontowaliśmy również przepływomierze do pomiaru zużycia wody.
Podsumowanie:
Ekipa Salwis pierwszy raz pracowała na tego typu obiekcie, dzięki temu zdobyła nowe doświadczenia. Projekt został zrealizowany w pełni.
Korzyści porealizacyjne:
Dzięki zastosowaniu jednego systemu zarządzania na pokładzie, nastąpił wzrost poziomu bezpieczeństwa urządzeń. Bezszelestny układ zasilania bateryjnego oraz automatyzacja pracy generatorów sprawiła, iż całodobowe monitorowanie zapotrzebowania na energie odeszło w niepamięć.
Sprzęt nareszcie został w pełni dostosowany do wymagań i standardów luksusowego jachtu.
Nastąpiła ogromna poprawa stabilności zasilania na pokładzie.
Więcej szczegółów o projekcie:
Relacja z projektu – System zarządzania jachtem
Galeria z realizacji
[visual_portfolio id=”3949″ class=””]